Gry Fabularne
  • Co to jest RPG?
  • Jak zacząć?
    • Drużyna
    • Podręczniki
    • Rekwizyty
  • Więcej o RPG
    • Obozy RPG
    • Konwenty
    • Serwisy
    • Poradniki
    • Zdaniem psychologia
    • Historia
  • Wspieraj
  • RPG MeetUp

Tekst przycisku
Click here to edit.

BN / Bohater niezależny

Click here to edit.

Doświadczenie (Punkty)

Click here to edit.

Fandom

Click here to edit.

Festiwal fantastyki

W zasadzie jest to konwent. Zobacz stronę>>

Grający

Wszyscy uczestnicy zabawy. 

Gracz

Grający tworzący postać

Grupa

To grupa względnie stale spotykających się na sesjach grających. Często grają w kampanie.

Gry Fabularne

Click here to edit.

Immersja

Zdolność grających do "zanurzenia" się w świecie gry. Podobnie jak czytając książkę można zanurzyć się w fabułę. 

  • k4 k6 k8 k10 k12 k20 k100

To skrót określający najpopularniejsze kostki wykorzystywane w czasie gry. K6 oznacza kostkę sześciościenną. 

Konwent

Zobacz stronę >>

Kampania

Sekwencja przygód łączących się pojedynczymi lub wszystkimi wątkami. Przypomina serial w którym poszczególne przygody są odcinkami. Wymaga wielu sesji. Gracze zachowują 

Karta postaci

Click here to edit.

Mistrz Gry

Jeden z grająych. Tworzy scenariusz przygody.

Postać

Wymyślona przez gracza postać. Posiada swoją kartę. 

Postać niezależna

Patrz: Bohater niezależny

Przygoda

To połączenie scenariusza (pomysłu Mistrza Gry) oraz postaci graczy (ich decyzji u deklaracji). W ten sposób tworzy się unikatową sekwencję zdarzeń która często nie była do przewidzenia przed sesją. 
Przygoda różni się od sesji tym że pierwsze jest abstrakcyjną fabuła utworzoną w wyobraźni grających a sesja jest terminem ogólniejszym obejmującym określającym spotkanie grających.

Punkty doświadczenia

Zobacz Doświadczenie.

RPG / erpegi

Click here to edit.

Sandbox

Zobacz >>

Scena

Część przygody...

Scenariusz

Wymyślony, często też zapisany pomysł na przygodę.  Prowadzący rozgrywkę zwykle ma przygotowany scenariusz - ramowy plan obejmujący główne wydarzenia, wątki i postacie, które pojawią się w trakcie rozgrywki (spotkanie graczy nazywane jest sesją). Jednak gracze nie są zobowiązani do trzymania się tego planu. Mają swobodę wyboru, jeśli chodzi o to, co zrobią ich postacie: a mogą zrobić co tylko chcą, ograniczone są jedynie konwencja świata oraz (zazwyczaj) prawami fizyki. Tak więc, scenariusz może zakładać odbicie kupca z rąk zbójców, lecz gracze niekoniecznie muszą to zrobić, jeśli znajdą dla siebie ciekawsze lub bardziej dochodowe zajęcie. (za Seji)

XP

Z angielskiego experiance. Zobacz Doświadczenie.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.