Click here to edit.
BN / Bohater niezależny
Click here to edit.
Doświadczenie (Punkty)
Click here to edit.
Fandom
Click here to edit.
Festiwal fantastyki
W zasadzie jest to konwent. Zobacz stronę>>
Grający
Wszyscy uczestnicy zabawy.
Gracz
Grający tworzący postać
Grupa
To grupa względnie stale spotykających się na sesjach grających. Często grają w kampanie.
Gry Fabularne
Click here to edit.
Immersja
Zdolność grających do "zanurzenia" się w świecie gry. Podobnie jak czytając książkę można zanurzyć się w fabułę.
- k4 k6 k8 k10 k12 k20 k100
To skrót określający najpopularniejsze kostki wykorzystywane w czasie gry. K6 oznacza kostkę sześciościenną.
Konwent
Kampania
Sekwencja przygód łączących się pojedynczymi lub wszystkimi wątkami. Przypomina serial w którym poszczególne przygody są odcinkami. Wymaga wielu sesji. Gracze zachowują
Karta postaci
Click here to edit.
Mistrz Gry
Jeden z grająych. Tworzy scenariusz przygody.
Postać
Wymyślona przez gracza postać. Posiada swoją kartę.
Postać niezależna
Patrz: Bohater niezależny
Przygoda
To połączenie scenariusza (pomysłu Mistrza Gry) oraz postaci graczy (ich decyzji u deklaracji). W ten sposób tworzy się unikatową sekwencję zdarzeń która często nie była do przewidzenia przed sesją.
Przygoda różni się od sesji tym że pierwsze jest abstrakcyjną fabuła utworzoną w wyobraźni grających a sesja jest terminem ogólniejszym obejmującym określającym spotkanie grających.
Przygoda różni się od sesji tym że pierwsze jest abstrakcyjną fabuła utworzoną w wyobraźni grających a sesja jest terminem ogólniejszym obejmującym określającym spotkanie grających.
Punkty doświadczenia
Zobacz Doświadczenie.
RPG / erpegi
Click here to edit.
Sandbox
Zobacz >>
Scena
Część przygody...
Scenariusz
Wymyślony, często też zapisany pomysł na przygodę.
Prowadzący rozgrywkę zwykle ma przygotowany scenariusz - ramowy plan obejmujący główne wydarzenia, wątki i postacie, które pojawią się w trakcie rozgrywki (spotkanie graczy nazywane jest sesją). Jednak gracze nie są zobowiązani do trzymania się tego planu. Mają swobodę wyboru, jeśli chodzi o to, co zrobią ich postacie: a mogą zrobić co tylko chcą, ograniczone są jedynie konwencja świata oraz (zazwyczaj) prawami fizyki. Tak więc, scenariusz może zakładać odbicie kupca z rąk zbójców, lecz gracze niekoniecznie muszą to zrobić, jeśli znajdą dla siebie ciekawsze lub bardziej dochodowe zajęcie. (za Seji)
XP
Z angielskiego experiance. Zobacz Doświadczenie.